Pazar, Haziran 20

Day and day in Sweden

2 gün önce İsveç'e geldim. Rahat ama bayıcı bir uçak yolculuğu, istenmedik özlemler.. Gitmek istemedim gerçekten, ayrılmak istemedim İstanbul'dan. İsveç'e geldiğimde hava aydınlanıyordu, Stockholm'e indim, gece saat 2.30 gibi.. İsveç'in havası, yazın sadece 2-3 saat karanlık kalıyormuş meğer, saat 3.30 gibi otobüsle Stockholm'e vardım, ve hava tamamen aydınlanmıştı..

3 saat dolaştım arkadaşlarımla kalacağım hosteli bulmak için, altımda şort, üstümde tişört, esen bir rüzgar, soğuk bir hava.. Tamamen ters bir yerdeymişim meğer, ama önemi yok, Lili dinleyerek tam 3 saat dolaştım bomboş Stockholm sokaklarında, bu bana iyi geldi, istediğim "kafa dinleme" seansını gerçekleştirdim.

Arkadaşlarımla buluştuktan sonra sadece 2 saat uyudum, ve yattığım yatak o kadar rahattı ki, 10 saat uyumuş gibi hissettim. Sonra biraz Stockholm'ü dolaştık, trene binip Jönköping'e gittim. Güzel ve değişik bir tren yolculuğuydu, Avrupa'da trene binmek insanların ne kadar medeni olduğunu hatırlattı bana.

Şimdi festivaldeyim, DreamHack'de, aslında çok eğlenmem gerek ama, eksiklerim yüzünden fazla eğlenemiyorum. Her şeye rağmen iyi durumdayım burada, internetim sürekli olsa, sanırım daha iyi olurdum.

Seviyorum, özlüyorum. Tek bir insan için geçerli değil bu, ama özel olanlar az. Bugün barımsı bir yere gittik, ve ben duvarlara dalarak sevdiğim insanları düşündüm. Onları özledim, yeniden sevdim. Böyle yerlere gitmek bana iyi gelmiyor, vişne vodka da yokmuş zaten, vişne şuruplu Bacardili kola içtim. Tadı çok da güzel değildi. İnsanlar deli gibi dans etti, biz 6 erkek sap sap izledik, komikti, normalde çekinmezdim aslında, ama istemedim oraya gitmek.

Bir de, festivalde inanılmaz tatlı bir kız gördüm, tanışmadım, konuşmayacağım da, ama şu festivale gelen tek güzel kız sanırım kendisi. Üzerinde "Sweetest girl" yazan bir tişört vardı, tam kendisine uymuş, oldukça güzel bir görüntüydü.

Kesinlikle burada yaşamak istemem, hayat pahalı, ulaşım pahalı, bir kutu kola için en az 2-3 TL veriyorsun, şehir içi otobüse normal binmeye kalksan 5-20 TL arası değişiyor fiyatları, metrolar 8 TL, şehirler arası yolculuklar gidiş geliş en az 150 TL, en ucuz yemekler 10 TL'den başlıyor, her şey pahalı kısacası, sanırım hayatımda ilk kez bu kadar pahalı bir yere geldim.

Sevdim İsveç'i, çünkü hep gündüz yazın, yazları gelip kalınabilecek bir yer, ama kışın neredeyse 24 saat karanlık, o yüzden aldanmamak gerek. İki taraflı bir ayna düşün, bir tarafı güzel gösteriyor, bir tarafı çirkin, işte aynı öyle bir ülke burası..